Gaat er iets niet goed in de zorg die jij krijgt? Of ben je niet tevreden? Kom je er samen met jouw coach niet uit? Dan kun je contact opnemen met de klachtenfunctionaris van Indaad.
Als je cliënt bent bij Indaad kan je zelf een klacht indienen. Als je dit niet zelfstandig kan, dan kunnen anderen dat namens jou doen. Dat mogen deze personen zijn:
Ook als verwijzer of derden kun je de onderstaande klachtenprocedure volgen.
Je kan jouw klacht indienen bij de klachtenfunctionaris van Indaad. Je kunt bij de klachtenfunctionaris ook terecht met vragen, voor advies of als je meer wilt weten over hoe je een klacht kunt indienen.
Je kan jouw klacht schriftelijk, telefonisch, via de mail of via het klachtenformulier op onze website indienen.
Wil je een klacht indienen en heb je daar hulp bij nodig? Dan kan je hulp inschakelen van de klachtenfunctionaris van Indaad of een vertrouwenspersoon van een andere organisatie, zoals zorgstem (Wzd) of jeugdstem. Deze hulp is gratis.
Je kan terecht bij:
In het klachtenreglement van Indaad staat meer informatie over het indienen van klachten.
Medewerkers van Indaad hebben een geheimhoudingsplicht. Zij respecteren jouw privacy door alleen met anderen over jouw klacht te spreken wanneer dat nodig is om tot een goede oplossing te komen. Via deze link kun je het volledige privacyreglement inzien.
Als jij 12 jaar of ouder bent mag jij zelf een klacht indienen. Als jij jonger bent dan 12 jaar dan dien jij een klacht in met jouw opvoeder.
Ben je niet tevreden over hoe Indaad jouw klacht heeft afgehandeld? Per indicatie verschilt waar jij naar toe kan gaan:
Gaat er iets niet goed in de zorg die jij krijgt? Of ben je niet tevreden? Kom je er samen met jouw coach niet uit? Dan kun je dit klachtenformulier invullen, of contact opnemen met de klachtenfunctionaris van Indaad.